GREŠKA U RADU UREĐAJA!
- By feecty@gmail.com
- •
- 18 Nov, 2017
- •
Zašto bojler padne u grešku i što napraviti kada se to dogodi?
Većina uređaja i strojeva pa tako i kućanski aparati u svom radu prolaze kroz više različitih procesa (pogotovo oni uređaji koji mogu biti opasni i ozlijediti korisnika).
Rad tih uređaja također ovisi o više utjecaja, što vanjskih - što unutarnjih (tlak vode, tlak zraka, tlak plina, napon, kamenac, onečišćenje, previsoka/preniska temperatura, prašina, vlaga) itd.
Ako je kućanski aparat modernijeg datuma proizvodnje, onda zasigurno posjeduje neku vrstu mikroprocesora koji izvodi programske radnje te upravljaja i nadzire radom uređaja.
Navedeni vanjski i unutarnji čimbenici te činjenica da aparatom upravlja mikroprocesor sa svojim programima, mogu dovesti uređaj u stanje u kojem on ne može izvršiti neku od svojih funkcija ili sljedećih procesa onako kako je to tvornički zamišljeno.
U takvom slučaju, da bi uređaj zaštitio korisnika i samog sebe od neželjenih kvarova i posljedica, on odlazi u stanje greške, tzv. blokade. U većini slučajeva gori crvena lampica
(led dioda). U blokadi uređaj miruje i njegov rad je prekinut.
To se može npr. dogoditi ako nestane plina, tlak vode je prenizak, uređaj se pregrijao, neki dio je dotrajao ili sl.
Slična situacija se događa s računalima i mobitelima kada više nemaju dovoljno raspoložive radne memorije ili nešto blokira u radu softvera. U takvom slučaju potrebno je resetirati mobitel i ako smetnja nije bila trajna, mobitel i računalo opet prorade...
Stoga velika većina aparata pa tako i plinski Vaillant bojleri također mogu otići u stanje blokade i kao prvi korak potrebna je jednokratna asistencija korisnika da bi uređaj opet pokušao proraditi.
Na većini Vaillant bojlera se na vidljivom mjestu kontrolne ploče nalazi gumb ili sklopka za deblokadu, takozvani RESET - simbol prekriženog plamena.
Obično je tipku reset potrebno stisnuti ili okrenuti u određeni položaj kako bismo uređaj izbacili iz blokade i potaknuli ga da krene u normalan rad.
Nakon pritiskanja te tipke bojler pokuša normalno proraditi. Ako usprkos resetu plinski bojler ne krene normalno u rad na grijanju radijatora i pripremi potrošne tople vode, morate pozvati ovlašteni Vaillant servis Elektroinstal da otkloni kvar.
Uređaji za centralno grijanje i pripremu tople vode bilo da su plinski ili električni, moraju biti savršeno ispravni i redovito održavani. Blokada/greška u radu bojlera nije bezazlena pojava i ukoliko do greške dođe, obavezno zatražite stručnu pomoć!
Elektroinstal - Servisni Centar
www.servis-tim.hr
www.servisni-centar.hr
Elektroinstal - Servisni Centar
www.servis-tim.hr
www.servisni-centar.hr
Ovlašteni PlinoServis Elektroinstal - Servisni Centar Zagreb

Ugljični monoksid (CO) je nevidljiv, ne mirisni i ne okusni plin koji se proizvodi kao posljedica nepotpunog sagorijevanja plina. Iako je CO nevidljiv, njegove posljedice mogu biti smrtonosne. Trovanje ugljičnim monoksidom je jedna od najčešćih uzroka smrti u vezi sa plinom.
Plinski bojleri su čest izvor trovanja ugljičnim monoksidom jer se plin koristi za grijanje vode i prostorija. Ako dođe do kvara u bojleru ili ako se bojler ne servisira redovito, to može dovesti do ispuštanja CO-a u zatvoreni prostor.
Redoviti servis plinskog bojlera je ključan za sprečavanje istjecanja CO-a. Servisiranjem se provjeravaju vitalni dijelovi bojlera, kontroliraju plinovodi i priključci, te se provjeravaju sigurnosne točke uređaja i sustava, uključujući i dio dimnjaka iznad atmosferskog bojlera iako su dimnjaci u nadležnosti područnog dimnjačara grada Zagreba. Osim toga, serviser će provjeriti rad cijelog sustava te raditi detaljnu analizu ispušnih plinova kako bi se osiguralo da se plinovi koriste u optimalnom omjeru, smanjujući time rizik od trovanja ugljičnim monoksidom.
Prema podacima američkog National Fire Protection Association (NFPA), svake godine se događa više od 150 smrtnih slučajeva i više od 2.000 ozljeda uslijed trovanja ugljičnim monoksidom. Primjeri smrtnih slučajeva uključuju slučajeve u kojima su ljudi spavali u zatvorenim prostorima s neispravnim plinskim uređajima ili u slučajevima kada su ljudi koristili neispravne ili neodgovarajuće ventilacijske sustave.
Da bi se spriječilo trovanje ugljičnim monoksidom, važno je da se plinski bojleri servisiraju redovito i da se u zatvorenim prostorima uvijek koristi adekvatna ventilacija. Osim toga, važno je da se u slučaju sumnje na istjecanje CO-a, odmah traži pomoć stručnjaka.
U svakom slučaju, važno je da se svatko educira o opasnostima trovanja ugljičnim monoksidom i o načinima na koji se može spriječiti. Za dodatna pitanja vam stojimo na raspolaganju.
Plinski bojleri su čest izvor trovanja ugljičnim monoksidom jer se plin koristi za grijanje vode i prostorija. Ako dođe do kvara u bojleru ili ako se bojler ne servisira redovito, to može dovesti do ispuštanja CO-a u zatvoreni prostor.
Redoviti servis plinskog bojlera je ključan za sprečavanje istjecanja CO-a. Servisiranjem se provjeravaju vitalni dijelovi bojlera, kontroliraju plinovodi i priključci, te se provjeravaju sigurnosne točke uređaja i sustava, uključujući i dio dimnjaka iznad atmosferskog bojlera iako su dimnjaci u nadležnosti područnog dimnjačara grada Zagreba. Osim toga, serviser će provjeriti rad cijelog sustava te raditi detaljnu analizu ispušnih plinova kako bi se osiguralo da se plinovi koriste u optimalnom omjeru, smanjujući time rizik od trovanja ugljičnim monoksidom.
Prema podacima američkog National Fire Protection Association (NFPA), svake godine se događa više od 150 smrtnih slučajeva i više od 2.000 ozljeda uslijed trovanja ugljičnim monoksidom. Primjeri smrtnih slučajeva uključuju slučajeve u kojima su ljudi spavali u zatvorenim prostorima s neispravnim plinskim uređajima ili u slučajevima kada su ljudi koristili neispravne ili neodgovarajuće ventilacijske sustave.
Da bi se spriječilo trovanje ugljičnim monoksidom, važno je da se plinski bojleri servisiraju redovito i da se u zatvorenim prostorima uvijek koristi adekvatna ventilacija. Osim toga, važno je da se u slučaju sumnje na istjecanje CO-a, odmah traži pomoć stručnjaka.
U svakom slučaju, važno je da se svatko educira o opasnostima trovanja ugljičnim monoksidom i o načinima na koji se može spriječiti. Za dodatna pitanja vam stojimo na raspolaganju.

Znate one trenutke u životu, u poslovnom svojstvu posebno (jer većinu dana podređujete poslu), kada vam ničim izazvano dođe pohvala za vaš obavljeni rad.
Pohvala koja čini srce toplim, a vašu poslovnu misiju ispravnom. I ne, nije ovdje riječ o samohvali ovlaštenog vaillant servisa i puna su me usta slatkorječivosti, ovdje je riječ o mukotrpnom radnom procesu kojem je utiran put desetljećima, a naposljetku dolaze i rezultati. Rezultati ne samo u smislu održivosti poslovanja već rezultati umotani usentiment i pamćeni zauvijek.
Pohvala korisnika može biti iskazana raznim načinima; popularnim tringeltom koji zaista zna biti neočekivano izdašan, pohvalnom sms porukom, darovima na licu mjesta, finim neočekivanim gablecom, prelijepim riječima i sl.
Kao što ćete vidjeti u nastavku, pohvala može biti i pismom. Danas već pomalo zapostavljenim komunikacijskim putem i to je ono što je čini drugačijom. Toliko drugačijom da gledate u to pismo i shvaćate da je vaš izbor ispravan. Shvaćate da je vaš izbor ljudi u poslovnom okružju ispravan, pogled kolega koje gledate svaki dan iskren i topao, vaša namjera da osposobljavate Vaillant sustave grijanja, ispravna.
Poslovan svijet zna biti okrutan, život sam po sebi zna biti zahtjevan, ali kada vam je poslovna svrha jasna, kada kvaliteta vašeg poslovanja rađa plodovima i postaje imperativ, sigurno je jedno, vaš put je nedvojbeno ispravan.
Želimo podijeliti s vama sve ono što uljepšava naš poslovan život i čini ovaj svijet ljepšim.

Većina korisnika domaćinstava u Hrvatskoj kao energent za grijanje domova i kuhanje koristi energent plin; bilo da se radi o žutim plinskim bocama, mješavina ukapljeni naftni plin (propan & butan) ili zemnog plina koji do domova dolazi plinskom infrastrukturom.
Navedeni plinovi su u točno određenoj koncentraciji sa zrakom u prostoru, EKSPLOZIVNI!
Stoga ne bismo smijeli zanemarivati sve ono što je propisano Zakonom o požaru, preporuke proizvođača plinskih uređaja (bojlera, kotlova, peći, roštilja i sl.), ovlaštenih plinoservisa, Gradskih plinara i općenito struke.
Sa plinom se nije za igrati jer može iznenaditi kada ne očekujemo.
Plinu se u sastav dodaje odorant čija je zadaća karakterističan miris plina. Koji ako osjetite morate poduzeti sve preventivne mjere da ne bi došlo do eksplozije ili trovanja.

Ne tako davno od danas, tehniku grijanja i hlađenja redovito je krasio žižak (vidljiv plamičak u bojleru), bimetali, čista mehanika (isčetkaj, odvrti, zategni), ali generacije koje su suvereno vladale tom materijom su u ovom trenutku polako kliznule u poodmaklu starosnu dob.
Tko konstantno zauzima njihovo mjesto?
Kao što to biva na svijetu od njegovog postanka do danas, mlađe generacije prirodnim slijedom zauzimaju mjesto starijih i to je neizbježna prirodna pojava.
Jedino što je konstantno u tehnici i životu jeste promjena. Promjena u smislu dorađenijih tehnologija, modernijih uređaja koji nas griju i hlade,
uspješnijih i inteligentnijih sredstva komunikacije, obučenijih servisera s boljima alatima i sl.
Tradicionalniji korisnici uređaja za grijanje i hlađenje ponekad varljivo smatraju prednošću stav servisera: "imam sijedi brk, dakle očevidno iskustvo je pod haubom, popijmo prije radova rakijicu, a pripremite nam i pivicu za poslije, ovo ćemo bez računa...".
Takvi slučajevi polako, ali sigurno odlaze u prošlost. Mlađe generacije su više okrenute novim tehnologijama, ne traže rakijicu pred radove i unaprijeđenom metodologijom vrlo često efikasnije dolaze do rezultata.
Bilo kako bilo, ležao nam više sijedi brk djedice sporijeg operativnog sustava i iskustva skupljenog putem ili ažurirani serviser glađe brade, slažemo se u jednom:
Servisi s tradicijom preko 20 god. uspješnog poslovanja, kojima je zadovoljstvo služiti korisnicima, ispunjavati zahtjeve i vizije proizvođača, te konstatnim unapređenjem nivoa kvalitete i znanja, drže do obuke svakog servisera.
Posebice kod nas u Elektroinstalu, serviser koji ulazi u vaš dom, iznimno je educiran s tehničke strane, prošao detaljnu obuku usporedno s radom na terenu i spreman je za sve izazove koje pojedine servisne intervencije iziskuju. Što uvijek garantiramo izvršenjem posla i izdavanjem računa.
A na naslov s početka priče odgovor nakon ovog kratkog obrazloženja donesite sami.
Vaga je vjerojatno negdje u sredini, a vaš operativni sustav neka procjeni u kojem smjeru idu trendovi :)
Do nekog sljedećeg puta, Vaš Elektroinstal
Do nekog sljedećeg puta, Vaš Elektroinstal

U životnom vijeku svakog uređaja kao i bilo koje njegove komponente (ventili, instalacija, elektronika, dinamički ili statički dijelovi) dođe trenutak kada zbog;
- starosti,
- dotrajalosti,
- vanjskih utjecaja (kamenac, oksidacija, nećistoće, atmosfera, toplina)
- ili nesavršenosti nastale uslijed prizvodnje,
ta komponenta prestane funkcionirati onako kako je to prvotno zamišljeno.
...

Proveli smo nezavisno istraživanje tvrdoće vode u gradu Zagrebu i sjeverozapadnoj Hrvatskoj.
Bit će vam zanimljivo saznati i u kratkom video sažetku vidjeti postupak i rezultate.
Manji broj je bolji rezultat, a sve jednako i veće od 10 stupnjeva (prema njemačkoj ljestvici tvrdoće vode (dGH/°dh) je vrlo tvrda voda.
Tvrdoća vode je pokazatelj količine minerala; kalcija magnezija itd. u njoj, te koliko se voda tretira (smekšava) prije našeg korištenja.
Tvrdoća vode ima utjecaj na performanse grijaćih uređaja (bojleri za grijanje i toplu vodu) i utječe na stvaranje kamenca (veća tvrdoća vode rezultira s više kamenca).
Gledano sa strane grijača uređaja koji brinu o grijanju i pripremi tople vode (npr. bojleri, perilice rublja itd.), cilj je da tvrdoća vode bude što manja (što manje minerala o njoj). U suprotnom imamo pojačano stvaranje kamenca što rezultira s
kraćim radnim vijekom grijača i većim troškovima održavanja.
Tablica tvrdoće vode(dGH/°dh):
- mekana 0 - 3.37
- srednje tvrda 3.38 - 6.74
- tvrda 6.75 - 10.11
- vrlo tvrda >= 10.12
Rezultati mjerenja u gradu Zagrebu i sjeverozapadnoj Hrvatskoj (dGH/°dh):
- Lanište - 15
- Džamija - 12
- Sigečica - 10
- Dubrava - 12
- Kajzerica - 16
- Špansko - 15
- Cibona - 12
- Srednjaci - 18
- Oranice - 18
- Gornji Stupnik - 17
- kišnica (padalina) - 4
- Krapina - 12
- Čakovec - 9
Redovito servisirajte uređaje koji brinu o grijanju i toploj vodi u vašem domu (plinski bojler itd.). Obavezno od strane Ovlaštenog servisa (koji ima ovlaštenje od proizvođača, npr. Vaillant itd.)!
Više o mjerenju i rezultatima u videima: https://www.youtube.com/watch?v=3LWgWxaCql0 te više o otpanju kamenca pod https://www.youtube.com/watch?v=FAQlKcc85zc
Ovlašteni Vaillant Servis Elektroinstal - servisni centar
www.servis-tim.hr
www.servisni-centar.hr
https://www.facebook.com/elektroinstal1992/
Više o mjerenju i rezultatima u videima: https://www.youtube.com/watch?v=3LWgWxaCql0 te više o otpanju kamenca pod https://www.youtube.com/watch?v=FAQlKcc85zc
Ovlašteni Vaillant Servis Elektroinstal - servisni centar
www.servis-tim.hr
www.servisni-centar.hr
https://www.facebook.com/elektroinstal1992/